یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

با نصب هفت هزار آنتن در فاز 4 توسعه شبکه همراه اول

شبکه اپراتور اول از سيگنالينگ به IP ارتقاء مي‌يابد

همراه اول

چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۲:۰۰


مدير پروژه فاز 4 توسعه شبکه همراه اول از آغاز مرحله اجرايي نصب و راه‌اندازي اين پروژه خبر داد.

وايمکس نيوز - محمد طالبي، مديرکل هماهنگي اجرايي و يکپارچه‌سازي شبکه و مدير پروژه فاز 4 توسعه همراه اول با بيان اين مطلب گفت: کارهاي مقدماتي و مطالعاتي فاز 4 توسعه انجام شده و به تدريج هفت هزار آنتن تلفن همراه به شبکه همراه اول اضافه مي‌شود.
طالبي افزود: بخش اول تجهيزات شامل BSC ها خريداري و به استان ها ارسال شده است. اين پروژه توسط شرکت هاي مخابراتي استاني انجام مي‌شود که هر چند استان در يک منطقه دسته بندي مي شود، به طوري که اين پروژه در 6 منطقه اجرا مي‌شود و براي هر منطقه يک مدير منطقه اي در نظر گرفته شده است.
طالبي هدف از اين تقسيم بندي را توزيع صحيح و اصولي تجهيزات و مديريت علمي پروژه در مرحله نصب و راه اندازي دانست و بيان کرد: تمامي تجهيزات توسط متخصصان داخلي نصب و راه اندازي و وارد شبکه مي شوند.
وي افزود: طبق تفاهم نامه اي که با استان ها داريم، حداکثر ظرف مدت 5 هفته پس از دريافت تجهيزات، بايد آنها را نصب و راه اندازي کنند. براي نخستين بار در تفاهم نامه، پاداش تعجيل در نظر گرفته شده است، بدين معنا که چنانچه استاني زودتر از موعد مقرر عمليات اجرايي را به پايان رساند، بر اساس جدول موجود در تفاهم نامه مشمول دريافت پاداش خواهد شد.
طالبي اظهار اميدواري کرد: با پايان فاز 4 توسعه، قابليت ارايه سرويس هاي نسل جديد وجود خواهد داشت.
وي با اشاره به اينکه در بخش NSS، نسل جديد تجهيزات SMS جايگزين نسل کنوني خواهد شد، از افزايش ظرفيت IN و GPRS همراه اول پس از اتمام پروژه فاز 4 خبرداد.
طالبي با اعلام اين خبر که پس از اجراي اين پروژه، بستر سيگنالينگي همراه اول به IP ارتقاء پيدا خواهد کرد، پيش بيني کرد اين فاز يک سال زمان نياز دارد.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو